Monday, July 27, 2015

๐ŸฅMengapa Allah Merahasiakan Kematian?๐Ÿš‘


⏳Mati pasti akan terjadi dan dihadapi oleh yang hidup. Hanya saja tidak akan pernah dapat mati itu ditentukan. Mematikan adalah hak absolut yang dimiliki oleh Yang Menghidupkan. Mengapa Allah merahasiakannya?


1. Agar kita tidak CINTA DUNIA. Agar kita tidak cinta pada sesuatu yang PASTI TIADA. Jangan sampai ada mahluk, benda, jabatan yang menjadi penghalang kita dari Allah, karena sesuatu mahluk, benda, jabatan pasti akan diambil oleh yang menitipkannya

2. Supaya kita tidak menunda AMAL. Kita tidak pernah tahu akan mati. Detik selanjutnya dari setelah aku kirim email ini atau satu jam lagi, satu hari lagi, minggu depan, bulan depan atau tahun depan, semua dirahasikan Tuhan agar kita tidak menunda semua perbuatan baik yang akan kita lakukan, tobat yang kita lakukan,
maaf yang kita ucapkan.

3. Mencegah Maksiat. Orang akan wafat sesuai dengan kebiasaannya.
Ingat sinetron Rahasia Illahi, kan? Jadi …. Ga mau kan kita mati ketika sedang berbuat dosa??? pasti semua orang ingin kembali dalam khusnul khotimah

4. Agar menjadi orang yang cerdas. Karena hanya orang yang cerdas yang tahu bagaimana mempersiapkan mati. Yaitu dengan merubah apa yang fana ini menjadi sesuatu yang kekal. Misalnya, gaji kita yg fana, gimana caranya bisa jadi kekal? nomor satu, tabungan akhiratnya harus dilaksanakan! Untuk investasi masa depan kita

⌛Taushiyah Lainnya (Dalam usaha Persiapan Akhirat)

a. Orang yang mampu, tapi tidak mau naik haji, matinya tidak dalam islam;
b. Menunda tidak bisa sempurnakan amal, karena tiap waktu sudah ada takdirnya masing-masing.
c. Jangan memderita memikirkan yang sudah tiada, karena yakinlah Allah Maha Tahu segala kebutuhan kita, dan Allah Maha Mencukupi.
d. Rahasia amal, adalah niat dari amalan itu. alangkah ruginya manusia yang pontang-panting mengejar sesuatu yang tidak jelas niatnya.


๐Ÿ•™ jom istirahat sahabat hati
Salam santun n sehat selalu,Aamiin

~ saling mengingatkan dalam hal kebaikan

Sunday, July 26, 2015

Bisnes Mudah..jom



Testimoni Ahli 


Cik Suriati, Kuala Lumpur
" Memandangkan modal ciput iaitu RM20 shj saya beranikan diri untuk sertai RM20segera. Masa terluang waktu malam saya gunakan untuk promot kat kawan2..hasilnya amat memuaskan..saya dah dapat RM500 dalam masa beberapa hari sahaja. Petuanya senang aje hantar email kat kenalan kita , letak kat face book atau masa chating dengan kawan2. 

En. Saufi, Sungai Petani, Kedah
" Jom kita jana income bersama RM20segera.com. 100 komisen, taja je duit terus masuk ke akaun bank. Yang bestnya kat sini, kita dapat sms kalau ada orang join bawah kita. Tugas kita login dan aktifkan je  Tak perlu ragu-ragu no hp penaja pun ada, senang untuk dihubungi"

Cikgu Wan, Perak
" Program Rm20Segera memang hebat, saya join baru 2 minggu dah dapat RM300. Saya join masa promosi dulu. Jangan takut ini program 100% komisyen, tak ada maknanya SCAM, anda rajin anda dapat duit"

En Anuar Nazir, Sentul, KL
" giler gempak program ni..mule2 ingat ragu2 gak nk masok mende ni..tapi cube la jugak sebab modal die rendah..tngok2 sehari lpas bank-in RM20 ke dlm acc bank upline..saye terime sms yang kate RM60 telah dimasokkan ke acc bank saye..lpas ni nk promosi giler2 la web saye..thankz to poad ( my upline ) coz kenalkan saye ngan RM20segera ni.

En Syah Zul, Kota Bahru, Kelantan
" dgn hnye modal serendah Rm20,sy bjye mdpt Rm300++ dlm mse 5 hari je.. mmg untung ble join system n.. ini dpt dpt mnambahkn pndaptan harian tnpa perlu bkerja...."

En Ridzuan, Seremban, Negeri Sembilan
" hanya bermodalkan rm20.00 saya dapat wang tiap-tiap hari tanpa bekerja..."


Friday, July 24, 2015

13 rekod dunia yang dipegang oleh Bantera Nabi Nuh a.s


Pasti ramai yang tahu kisahnya pasal Bahtera Nabi Nuh dan apa yang berlaku tetapi tahukah anda dalam kejadian itu 13 rekod dunia yang dipegang oleh Bahtera Nabi Nuh? Jom sama-sama ketahuinya

Berikut ialah sedikit info mengenai Nabi Nuh a.s dan Bahtera yang dibina olehnya. Dalam kisah-kisah para anbia yang selalu kita baca, Allah memerintahkan Nabi Nuh a.s untuk membuat bahtera.

Bersama para pengikutnya, Nabi Nuh a.s mengumpulkan paku dan menebang kayu besar dari pohon yang di tanam selama 40 tahun. Melalui wahyu-Nya, Allah SWT membimbing Nabi Nuh membuat bahtera yang kuat untuk menghadapi serangan ribut taufan dan banjir besar. Bahtera yang dibina Nabi Nuh a.s juga dikatakan telah memegang beberapa rekod dunia, seperti berikut..

1. Nabi Nuh Merupakan Nahkoda Tertua Di Dunia (berusia 600 thn).


- Ibnu Abbas menceritakan bahawa Nabi Nuh diutus kepada kaumnya ketika berumur 480 tahun. Masa kenabiannya adalah 120 tahun dan berdakwah selama 5 abad. Dia mengharungi banjir ketika beliau berumur 600 tahun dan kemudian setelah banjir beliau hidup selama 350 tahun.

2. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Kapal Terbesar Di Dunia Yang Diperbuat Daripada Kayu.


- Ibnu Abbas menceritakan bahawa suatu ketika Nabi Isa menghidupkan Ham bin Nuh dan bertanya kepadanya kenapa rambutnya beruban, dia menjawab dia meninggal pada usia muda kerana ketakutannya terhadap banjir. Ia berkata bahawa panjang kapal Nabi Nuh a.s adalah 1200 Kubit dan lebarnya 600 Kubit dan mempunyai 3 lapisan.

3. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Alat Pengangkutan Laut Pertama Di Dunia.


- Allah mengajar Nabi Nuh a.s membuat bahtera yang kuat untuk menghadapi serangan taufan dan banjir. Bahtera Nabi Nuh a.s dianggap sebagai alat pengangkutan laut pertama di dunia.

4. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Alat Pengangkutan Laut Pertama Di Dunia Yang Diperbuat Daripada Kayu.


- Bersama para pengikutnya, Nabi Nuh mengumpulkan paku dan menebang kayu besar dari pohon yang beliau tanam selama 40 tahun.

5. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Kapal Bertingkat Pertama Di Dunia (3 tingkat).


- Panjang kapal Nabi Nuh adalah 1200 Kubit dan lebarnya 600 Kubit dan mempunyai 3 lapisan. Tingkat pertama diletakkan binatang-binatang liar dan yang sudah dijinakkan, tingkat kedua ditempatkan manusia dan tingkat ketiga untuk burung-burung.

6. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Kapal Belayar Yang Tertinggi Dari Dasar Laut.


- Menurut Al Qur’an, bahtera Nuh telah mendarat di Bukit Judi. Ada pendapat yang menunjukkan suatu gunung di wilayah Kurdi atau tepatnya dibahagian selatan Armenia, ada pendapat lain dari Wyatt Archeological Research, bukit tersebut terletak di wilayah Turkistan Iklim Butan, Timur laut pulau yang oleh orang-orang Arab disebut sebagai Jazirah Ibnu Umar (Tafsir al-Mishbah).

7. Bahtera Nabi Nuh Adalah Kapal Anti-Taufan Dan Banjir Pertama Di Dunia.


- Allah membimbing Nabi Nuh a.s membuat bahtera yang kuat untuk menghadapi serangan taufan dan banjir.

8. Bahtera Nabi Nuh Adalah Kapal Pertama Yang Berlayar Tanpa Kompas.


- Setelah bahtera itu disiapkan, Kitab Kejadian (buku pertama di dalam AlKitab dan Taurat) menggambarkan bahawa air menenggelamkan bumi selama 150 hari lamanya dan setelah itu air mulai surut.

9. Bahtera Nabi Nuh Dinakhodai Oleh Bukan Ahli Laut.


- Nabi Nuh adalah seorang nabi yang diceritakan dalam Taurat, Al-kitab, dan Al-Quran. Nabi Nuh a.s diangkat menjadi nabi sekitar tahun 3650 SM. Dikatakan beliau tinggal di wilayah Selatan Iraq moden.

10. Bahtera Nabi Nuh Adalah Satu-Satunya Kapal Dengan Penumpang Paling Sedikit Pertama Di Dunia.


- Ibnu Thabari menceritakan setelah kapal berlabuh di pegunungan Ararat, ia kemudian membangunkan satu kota di daerah Ararat (Qarda) disebuah kawasan termasuk Mesopotamia dan menamakan kota tersebut sebagai Themanon (Kota delapan Puluh) kerana kota tersebut dibangunkan oleh orang yang beriman berjumlah 80 orang.

11. Bahtera Nabi Nuh Adalah Kapal Yang Mengangkut Binatang Berpasangan Terbanyak Di Dunia.


- binatang-binatang yang ada di dalam bahtera Nuh yang selamat dari air bah tersebut.

12. Bahtera Nabi Nuh Merupakan Satu-Satunya Kapal Yang Mendarat Di Gunung.


- Berdasarkan foto yang diambil dari gunung Ararat, menunjukkan sebuah perahu yang sangat besar dikatakan memiliki luas 7.546 kaki dengan panjang 500 kaki, lebar 83 kaki dan tinggi 50 kaki dan masih ada tiga tingkat lagi diatasnya. Lagi gambarnya DI SINI

13. Bahtera Nabi Nuh Adalah Kapal Yang Mengharungi Banjir Paling Lama Di Dunia.


- Kitab Kejadian menggambarkan bahawa air yang menenggelamkan bumi selama 150 hari lamanya dan setelah itu air mulai surut. Nuh menunggu hingga bumi benar-benar kering sebelum membuka pintu bahtera.

Nota kaki : Saya mohon maaf atas sekiranya terdapat kesilapan dalam info disebarkan




100% PASIF INCOME

JOM DAFTAR SEGERA...




Monday, July 13, 2015

Bantuan pelajaran untuk anak-anak negeri Perak


Assalamualaikum, 

Sekadar hendak berkongsi , khas buat anak-anak kelahiran negeri Perak.

Sekiranya anda sedang atau baru hendak memulakan pengajian di pusat pengajian tinggi, terdapat bantuan kewangan yang boleh anda mohon daripada Yayasan Perak.
Pelajar yang terdiri daripada golongan sederhana atau berpendapatan rendah amat dialu-alukan untuk memohon bantuan tersebut.

Terdapat 3 jenis bantuan yang boleh anda perolehi, iaitu :

1) Pinjaman Pengajian Tinggi Pejabat SUK Perak
2) Yayasan Perak (Dermasiswa)
3) Bantuan Pengajian MAIPk

Untuk makluman anda, ketiga-tiga jenis bantuan ini adalah berbeza ya.
Baiklah, disini saya akan menerangkan satu persatu mengenai 3 jenis bantuan yang telah dinyatakan seperti diatas.

------------------------------------------------------------------------------------------------

1) PINJAMAN PENGAJIAN TINGGI PEJABAT SUK PERAK
Bagi pinjaman ini, anda perlu sentiasa merajinkan diri anda mengunjungi laman web tersebut. Ia untuk memastikan anda tidak terlepas peluang bagi memohon pinjaman ini.

Untuk makluman anda, saya dimaklumkan oleh pegawai yang menyemak dokumen saya, beliau mengatakan bahawa ramai anak Perak masih belum mengetahui mengenai pinjaman ini kerana rata-rata mereka berpendapat pinjaman PTPTN sahaja yang dapat membantu mereka melanjutkan pelajaran. Beliau juga mengatakan bahawa kerajaan negeri Perak sedang berusaha untuk menggalakkan semula pelajar memohon pinjaman ini. Saya juga baru tahu mengenai pinjaman ini pada akhir tahun 2013, itu pun sebab ada orang share di facebook. Huhu.

Pinjaman ini juga merupakan pinjaman yang boleh berubah menjadi biasiswa sekiranya anda memperoleh pointer 3.5 keatas semasa berada di IPT.
Pelajar yang sedang berada di peringkat Diploma, Ijazah Sarjana Muda, Sarjana(Master) dan Doktor Falsafah(PhD) layak untuk memohon.

Bagi pelajar STPM yang baru keluar result STPM, dan sedang menunggu keputusan UPU, jangan risau..mohon secara online dulu kalau tarikh permohonan pinjaman ni sedang dibuka nanti..boleh mohon sebenarnya pada waktu ni..

Bagi pelajar yang sedang mengikuti pengajian diperingkat Diploma dan Ijazah, dan sudah menerima PTPTN. Jangan risau. Anda masih boleh memohon pinjaman Perak ni. Kalau anda berjaya dapat pinjaman ni, anda tidak perlu lagi menggunakan PTPTN.

Yang penting, selalulah alert ya. Rajinkan diri untuk mengunjungi laman web http://epinjaman.perak.gov.my/
UPDATE ! laman web baru pinjaman Perak di sini : http://spptp.perak.gov.my/page/main/home.php?id=0

Kadar pinjaman yang ditawarkan adalah mengikut peringkat pengajian pelajar :


Diploma : RM5 000 setahun
Ijazah Sarjana Muda(Jurusan Sains)
 : RM6 500 setahun
Ijazah Sarjana Muda(Jurusan Sastera) : RM6 000 setahun
Sarjana: RM 10 000 setahun
Doktor Falsafah
 : RM15 000 setahun
Pelajar jurusan pengajian Islam di Jordan : RM12 000 setahun
Pelajar jurusan pengajian Islam di Mesir
 : RM 6 000 setahun

Rajinkan diri anda untuk sentiasa mengunjungi  laman web http://epinjaman.perak.gov.my/ ye. Saya tak pasti bila pula permohonan seterusnya akan dibuka.

Prosedur permohonan anda :

Prosedur pertama,
anda perlu memohon secara online apabila permohonan sudah dibuka. Permohonan boleh dibuat di laman web http://epinjaman.perak.gov.my/. Rajinkan diri anda untuk mengunjungi laman web nya ye.

Prosedur kedua,
anda akan menerima sms untuk menghadiri temuduga. anda perlu menghadiri temuduga sekiranya anda menginginkan pinjaman ini. Sekiranya anda lulus temuduga, permohonan anda akan dipertimbangkan untuk ditawarkan pinjaman. Sekiranya anda gagal temuduga, maka gagal lah anda untuk mendapat pinjaman ini. Temuduga ini selalunya banyak tanya tentang negeri Perak, isu semasa yang berlaku, dan mengapa anda inginkan pinjaman ini. Namun , ikut rezeki juga temuduga ni. Mungkin panel akan tanya soalan lain. Temuduga biasanya dilakukan di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak di Ipoh.

Prosedur ketiga,
anda akan menerima sms yang mengatakan anda berjaya memperoleh pinjaman ini. Sekiranya menerima sms, anda perlu menyemak secara online di laman web http://epinjaman.perak.gov.my/ untuk memuat turun dokumen-dokumen yang berkaitan. Terdapat banyak dokumen. Kesemua dokumen ini harus lengkap diisi dan disahkan. Sekiranya tidak lengkap, anda tidak boleh menerima pinjaman.

Prosedur keempat,
Setelah dokumen dihantar, anda tidak akan terus mendapat duit ye. Macam tahun 2014 ni, 27 September 2014 baru dapat. Perlu ke Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak di Ipoh , ambil cek daripada YB.

Kalau dapat pinjaman ni , anda tidak boleh menerima tajaan lain ye (PTPTN, MARA, JPA dan lain-lain).

Kadar bayaran pinjaman balik :


Cara bayaran boleh dilakukan melalui pemotongan gaji, pos dan internet banking.
Pinjaman perlu dibayar balik selepas 7 bulan tamat pengajian !

Ini saja yang boleh saya cerita mengenai pinjaman ni. Untuk makluman lanjut, anda boleh mengunjungi laman web http://epinjaman.perak.gov.my/  atau tanya Encik Google.


2) YAYASAN PERAK(DERMASISWA)


Borang permohonan boleh didapati secara percuma di Pejabat Yayasan Perak, Pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Dewan Undangan Negeri (DUN) di kawasan masing-masing atau dicetak terus melalui laman web http://www.yayasanperak.com.my/pelajarIPTA.php .

Kadar dermasiswa adalah RM300 (Sijil/Matrikulasi), RM500 (Diploma), RM1,000 (Ijazah Sarjana Muda) dan RM1,200 (Ijazah Sarjana Muda Profesional). 

Dermasiswa ini tak perlu bayar balik. Tapi, dermasiswa ini cuma boleh dapat sekali aje ye bagi setiap peringkat pengajian.


3) BANTUAN PENGAJIAN MAIPk



Borang permohonan boleh diambil di baitulmal. Atau anda boleh downloand di laman web maipk.
Pastu klik download Borang Bantuan Am Fisabilillah

------------------------------------------------------------------------------------------------

buat anak-anak Perak, 
mohonlah ketiga-tiga bantuan ni kalau boleh. 

Mungkin serba sedikit dapat membantu anda melanjutkan pelajaran. 

Bukan semua lahir daripada golongan senang, namun bukan semua juga dapat peluang untuk melanjutkan pelajaran. Hargailah peluang yang anda dapat. 
Syukuri nikmat yang telah Allah beri kepada kalian. Ingat jasa ibu ayah.

Selamat berjihad di medan ilmu. 
Perjuangan harus diteruskan.

Setakat ini sajalah perkongsian saya.
Sebarang kesalahan, harap ditegur ye. 

Peace.


Sekian, terima kasih.

sekadar satu perkongsian info..
PROGRAM JUTAWAN BARU DGN MODAL YG RENDAH..
 BARU SANGAT DILANCAR 23/6/2015

Klik daftar percuma, isikan butir2 diri anda dan klik register now
pastikan ruang sponsor : penaja anda yg kenalkan iaitu saya: easy2u
  
Register Percuma:
Klik link di bawah..

http://bit.ly/1O0d2Vh

KISAH UNTUK RENUNGAN๐Ÿ˜Š



Seorang guru mengangkat uang 100 ribu rupiah di depan murid-muridnya.

Lalu ia bertanya: "Siapa yang mau uang ini?"

Semua murid mengangkat tangan mereka,
tanda ingin.....

Kemudian guru itu meremas uang 100 ribu itu dengan tangannya dan kembali bertanya:

"Sekarang siapa yang mau uang ini?"

Kembali semua murid mengangkat tangannya.

Selanjutnya ia melemparkan uang itu kelantai dan menginjak-injaknya dengan sepatunya, sampai uang itu jadi kotor.

Setelah betul-betul kotor oleh debu ia berkata:
"Sekarang siapa yang mau uang ini?"

Tetap saja seluruh murid mengacungkan tangan mereka.

Saat itulah sang guru memasukkan
pelajarannya:

Inilah pelajaran kalian hari ini. Betapapun
kalian berusaha merubah bentuk uang ini tidak akan berpengaruh kepada nilainya.

Bagaimanapun kalian dihinakan, diremehkan, direndahkan, dilecehkan, dinistakan ataupun bahkan difitnah, kalian harus tetap yakin bahwa nilai hakiki kalian tidak akan pernah tersentuh.

Ketika itu kalian akan tetap berdiri kokoh setelah terjatuh. Kalian akan memaksa seluruh orang untuk mengakui harga dirimu. Bila kalian kehilangan kepercayaan terhadap diri kalian sendiri dan nilainya, saat itulah kalian kehilangan segala-galanya.."


Like & Share semoga bermanfaat

100% INCOME PASIF ⭐ 100% WD TO ACC BANK

PROGRAM JUTAWAN BARU DGN MODAL YG RENDAH..
 BARU SANGAT DILANCAR 23/6/2015

Klik daftar percuma, isikan butir2 diri anda dan klik register now
pastikan ruang sponsor : penaja anda yg kenalkan iaitu saya: easy2u
  
Register Percuma:
Klik link di bawah..

Sunday, July 12, 2015

Bebaskan Diri Anda...


100% INCOME PASIF ⭐ 100% WD TO ACC BANK

PROGRAM JUTAWAN BARU DGN SERENDAH RM30 BARU SANGAT DILANCAR 23/6/2015

 WITHDRAW DALAM MASA KURANG 1-3 HARI MASUK AKAUN BANK.

 Withdraw setiap 3 hari ke Maybank/CIMB sahaja

WD Min Rm10 max ikut pakej join. Takde kena apa2 fee..

⏩  8 HARI DAH BALIK MODAL .30 HARI UNTUNG  ⏪KERJANYA TEKAN BUTTON WITHDRAW .

DIMULAI MODAL MAMPU MILIK TIADA PAKSAAN
 1 LOT RM30.
 ROI HARIAN 12%.
 DIBAYAR SELAMA 30 HARI. ROI TIADA LAGI AKAUN TETAP ADA
 TOTAL ROI ANTARA 250% - 288%.
 10 TINGKAT BONUS UNILEVEL 25%.
 Tiada pecahan wallet 100% .WD TO BANK .
(TIDAK BOLEH JADI POINT)
 Dapat web url promosi dgn id anda utk penajaan yg berminat
 Pengaktifan akaun dgn cara bayaran

daftar disini:

ATAU MELALUI STOCKIST YG DILANTIK

PAKEJ JOIN;

⏩ PAKEJ SILVER

Modal rm30 roi rm3.50x30hari=rm105
Modal rm145 roi 17.50x30hari=rm525
-Boleh taja pakej Gold sahaja

⏩PAKEJ GOLD

Modal rm285 roi rm35x30hari=rm1,050
Modal rm570 roi rm70x30hari=rm2,100
Modal rm850 roi rm105x30hari=rm3,150
Modal rm1130 roi rm140x30hari=rm4,200
Modal rm1400 roi rm175x30hari=rm5,250
-Pakej Gold blh taja silver/gold/platinium

⏩PAKEJ PLATINIUM

Modal rm2800 roi rm350x30hari=rm10,500
Modal rm5600 roi rm700x30hari=rm21,000
Modal rm8300 roi rm1050x30hari=rm31,500
Modal rm11000 roi rm1400x30hari=rm42,000
-Pakej PLATINIUM blh taja silver/gold/platinium/titanium

⏩ PAKEJ TITANIUM

Modal rm13700 roi rm1750x30hari=rm52,500
Modal rm19100 roi rm2450x30hari=rm73,500
Modal rm27000 roi rm3500x30hari=rm105,000


Klik daftar percuma, isikan butir2 diri anda dan klik register now
pastikan ruang sponsor : penaja anda yg kenalkan iaitu saya: easy2u
  
Register Percuma:
Klik link di bawah..




Saturday, July 11, 2015

7 Perkara yang dirahsiakan suami daripada isteri mereka.


Terdapat perbezaan antara budaya orang barat dan budaya orang timur. Terutama sekali dalam perhubungan rumah tangga. Orang timur, khasnya orang Malaysia biasanya tidak berbincang atau memberi tahu perkara kepada isteri mereka.
  
Justeru itu, timbul perkara yang menyebabkan kecelaruan komunikasi dan hubungan antara suami isteri. Berikut adalah 7 perkara yang tidak diberitahu oleh suami kepada isteri secara terus terang tetapi sangat mendambakan perkara tersebut.

1. Suami berkeinginan untuk di hormati.

Jika dipilih antara cinta atau rasa dihormati bagi lelaki dan suami. Maka suami akan memilih untuk rasa dihormati berbanding rasa dicintai. Ini adalah sangat berbeza bagi wanita yang mana mahu dicintai.

Lelaki terutama sekali lelaki Islam, telah diajar bahawa suami meruapakan ketua rumah tangga. Ketua rumah tangga ini telah dididik dan diajar sejak kecil lagi bahawa merekalah yang akan menanggung keluarga.

Adalah amat susah bagi lelaki untuk pulang ke rumah yang mana dirinya tidak dihormati. Justeru, isteri perlulah meletakan rasa hormat kepada suami sebagai asas dan prioriti dalam rumah tangga.

Tiada hormat maka tiadalah cinta yang dapat diberikan oleh suami. Amat sukar bagi seorang suami yang bersusah payah mencari rezeki untuk keluarga dan apabila pulang kerumah tiada rasa hormat diberikan kepadanya.

                     Image

Kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. 

Maka perempuan-perempuan yang soleh itu ialah yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, dengan pemuliharaan Allah dan pertolonganNya. Dan perempuan-perempuan yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur, dan (kalau juga mereka masih degil) pukulah mereka (dengan pukulan ringan yang bertujuan mengajarnya). Kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi, lagi Maha Besar. (Surah An-Nisa , Ayat 34)

2. Suami ingin memiliki isteri yang setia.

Apabila dikatakan memiliki isteri yang setia bukanlah bermakna memiliki isteri yang tidak curang. Namun, sifat curang pasangan merupakan cara yang paling cepat dan mujarab untuk menghancurkan sesebuah rumah tangga.

Suami memerlukan isteri, atau wanita dalam hidupnya. Walaupun, ada suami yang menyangka bahwa dia boleh hidup tanpa wanita. Namun, hakikatnya lelaki amat memerlukan isteri.
Justeru, berilah apa yang suami inginkan, kesetian. Kesetian bermaksud memiliki isteri yang sentiasa ada bersama mereka ketika susah dan senang.

Lelaki sering memikirkan sama ada isteri mereka akan tetap bersama mereka jika berlaku masalah kewangan, kehilangan kerja, dilanda penyakit yang menyebabkan kehilangan mata pencarian. Kegagalan dalam perniagaan atau suami terpaksa berhenti kerja untuk sambung belajar atau ketika suami difitnah dan menyebabkan nama baiknya tercalar.

Kesetian merupakan asas dalam perhubungan bagi suami. Jika isteri setia pada suami, maka kesetian jugalah yang akan diberikan oleh suami kepada isteri.

3. Suami sentiasa mahu keperluan hubungan intim dipenuhi.

Setuju atau tidak, hubungan intim merupakan satu keperluan bagi suami. Walaupun, perkara ini tidak dibincang secara terbuka. Namun, fisiologi dan biologi suami amat memerlukan hubungan intim sebagai salah satu perkara yang diinginkan daripada suami.

Menolak atau mencari alasan untuk tidak bersama suami merupakan salah satu yang menyebabkan suami rasa di reject.

Hadis:

Dari Abu Hurairah r.a katanya Rasulullah SAW bersabda maksudnya

:”Apabila seorang suami memanggil isterinya ke tempat tidur, tetapi tidak diendahkan oleh isterinya, lalu malam itu suaminya marah kepadanya maka isteri itu mendapat kutukan malaikat sehingga Subuh.”

(Muslim)

Jadi, usahalah sebaik mungkin untuk memenuhi kehendak suami. Jika berada dalam keadaan uzur atau tidak sihat. Maka, tolaklah dengan cara baik dan beritahu masa lain untuk bersama. Isteri juga boleh mengambil inisiatif untuk bersama suami. Ini akan menambahkan lagi kasih sayang dalam rumah tangga.

Keinginan sex ini juga berkait rapat dengan 2 perkara di atas iaitu rasa hormat dan memilki isteri yang setia.

4. Suami secara semulajadi memikirkan tentang perempuan.
  
Maksud berfikir tentang perempuan bukanlah bermaksud suami curang kepada isteri, atau suami berfikir untuk kahwin dua, atau suami berfantasi dengan perempuan lain.

Cuma itu adalah lumrah dan sifat lelaki dan perkara ini dirahsiakan dan tidak diberitahu kepada isteri. Ini adalah lumrah atau cara otak lelaki berfikir secara langsung atau tidak langsung.

Untuk mengelakan suami daripada berfikiran seperti ini.

Berikan 3 perkara asas yang disebutkan tadi. 1. Hormat 2. Setia 3. Hubungan intim
Insyallah, suami akan teragak-agak untuk cari lain jika 3 perkara ini dipenuhi dan akan suka dan berusaha untuk mengembirakan hati isterinya. Contohnya: Beri duit lebih, bawa makan angin, beri hadiah mahal dan akan lebih mahu mendengar dan memenuhi permintaan isteri mereka.

5. Suami suka mengembirakan hati isteri.

Suami secara semulajadi mahu dan ingin mengembirakan hati isteri. Cara suami mengembirakan hati isteri adalah dengan berkerja kuat untuk mencari duit untuk isteri dan keluarga. Kenapakah suami berkerja kuat? Bukankah untuk mengembirakan hati isteri?

Kadang kala suami sanggup mengambil risiko berniaga untuk menambahkan pendapatan kelurga. Kenapa suami sanggup bersusah payah? Bukankah untuk memenuhi keperluan isteri.

Suami juga suka dan berusaha untuk memberi hadiah kepada isteri. Jadi pakailah dan hargailah pemberian suami.Walaupun demikian, isteri janganlah mengungkit dan mencari kesalahan suami tentang apa yang dia tidak buat untuk isteri. Atau mencari jalan untuk mengagalkan usaha suami untuk mengembirakan hati isteri. Contohnya dengan mempertikaikan harga barang yang dihadiahkan suami. 

Ini akan menyebabkan suami kecewa dan rasa tidak dihormati. Rasa hormat merupakan perkara pertama yang diingini oleh suami yang tidak diberitahu kepada isteri.

6. Suami suka isteri yang sentiasa berpesan kepada mereka.

Allah Berfirman dalam surah Al-Asr ayat 3

Image 

Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Suami suka isteri yang sentiasa berpesan perkara-perkara yang baik kepada mereka. Nasihat secara hikmah dari isteri ini akan menyebabkan suami rasa dan mahu menjadi suami dan muslim yang lebih baik. Jangan paksa suami, kerana tiada paksaan dalam Islam. Juga memaksa suami jarang sekali berkesan.

Isteri yang baik sentiasa berpesan kepada suami agar solat berjemaah dan masjid, meminta solat subuh bersama atau tolong kejutkan suami. Puji kekacakan suami sekiranya dia bercukur atau mengemaskan diri. Perkara perkara kecil ini merupakan perkara yang disukai suami tetapi tidak diberitahu kepada isteri.

7. Suami mencintai isteri mereka tetapi tidak mempamerkannya.

Ini merupakan sifat semulajadi lelaki. Lelaki memang sukar mempamerkan emosi mereka kecuali bab yang merupakan minat mereka( Sukan, kereta, gadjet atau politik). Perkara ini memang sukar diterima dan ditelan oleh isteri yang merasakan bahawa suami mereka tidak mencintai atau tidak memberi perhatian kepada mereka.

Biasanya suami tidak pandai untuk mempamerkan rasa cinta dan tidak melafazkan kata cinta dengan kerap seperti yang mahu didengari oleh isteri mereka.

Namun, suami yang sanggup berkahwin dengan isteri telah menunjukan bahawa mereka mencintai wanita tersebut. Lelaki biasanya tidak akan berkahwin dengan perempuan yang mereka tidak cintai atau sukai.Justeru itu, isteri sendiri boleh mengetahui sama ada suami mencintai diri mereka atau tidak melalui perbuatan suami walaupun tidak dilafazkan.

Contohnya: Suami berusaha bersungguh-sunguh untuk menyelesaikan masalah isteri. Suami berusaha untuk memastikan isteri gembira atau perkara-perkara kecil yang dilakukan suami.

Berikut adalah 7 perkara atau rahsia yang tidak diberitahu suami kepada isteri. Kepada para isteri gunakan rahsia ini untuk faedah dan manfaat diri anda. Jangan manipulasi suami menggunakan kaedah ini. (Kami tidak bertanggungjawab :P ) - See more at: http://datakay.blogspot.com/2013/05/7-perkara-yang-dirahsiakan-suami.html#sthash.spz1OEX0.dpuf