Tuesday, July 23, 2013

SISTEM PENGURUSAN BISNES "All-in-One"
















 Luangkan 5 minit baca untuk selamatkan bisnes anda..











 Beri 100% tumpuan anda..
Adakah anda salah seorang dari kategori berikut:
Pemilik bisnes, pemborong, supplier atau agen
Menjual di facebook & secara online
Mempunyai agen dropship
Bekerja sendiri dari rumah
Tiada staff mencukupi untuk handle bab-bab management
Tidak tahu nak uruskan inventori, cashflow & pelanggan dengan sistematik
Nak mulakan bisnes dengan teratur & bersistem



Jika jawapan anda ‘YA’, saya ada mesej penting untuk anda..
Tahukah anda..










85 daripada 100 perniagaan gagal di tengah jalan kerana TIDAK
 menitikberatkan soal pengurusan perniagaan..
















Apa itu pengurusan perniagaan?
Pengurusan perniagaan yang bagus perlu ada sistem &
 flow yang menguruskan inventori stok, catatan jualan,
 cash in & cash out serta mengurus sumber manusia seperti pekerja dan juga agen.
JANGAN ULANG KESILAPAN SAYA DULU…
Saya mula perniagaan secara online sejak tahun 2010. 
Awal-awal berniaga dahulu saya hanya menggunakan buku lejer 
konvensional untuk catatkan semuanya.





















 Tetapi, dek kerana tiada satu sistem pengurusan yang teratur, ini kelemahan yang saya alami:

Tiada track rekod jualan harian & bulanan untuk tengok prestasi jualan
Tiada rekod database pelanggan yang sempurna untuk follow up
Tiada inventori barang keluar masuk yang updated
Tiada pengurusan cashflow yang sahih
Catatan rekod-rekod penting yang huru-hara!



Hasilnya.. saya terpaksa TUTUP bisnes tersebut kerana semuanya kucar-kacir..
Jadi, mesej penting saya untuk anda: Walau apapun bisnes yang anda jalankan, JANGAN pandang remeh soal pengurusan bisnes kerana ia adalah nadi untuk bisnes anda JATUH atau NAIK! PERCAYALAH!
Ok, sekarang ambil 30 saat...bayangkan sejenak masa depan bisnes anda dalam 3 tahun lagi.. Sudah di next level? Masih survival mode? Atau terus lenyap..
Sekarang... jika anda serius tentang bisnes anda.. anda ada dua pilihan.. satu, kekal mengurus dengan cara konvensional seperti saya awal-awal dahulu.
Atau..dua, saya nak tawarkan anda satu sistem automasi.. sistem yang boleh mengurus semua kerja-kerja management bisnes anda.. jadi anda tidak perlu bazirkan masa berharga anda membuat kerja2 remeh.
Sistem yang telah membantu saya mengurangkan 90% masa bekerja saya & meningkatkan 90% produktiviti bisnes saya.
IA JUGA BAKAL MEMUDAHKAN KERJA BISNES ANDA! DIJAMIN!

No comments: